Filtr DPF/FAP

No comments

Wprowadzenie normy spalin Euro IV, która dopuszcza dwukrotnie mniejszą emisję cząstek stałych niż wcześniejsza norma Euro III, wymusiło na producentach samochodów stosowanie filtra cząstek stałych w skrócie DPF (ang. Diesel Particulate Filter) lub FAP (fr. Filtre à Particules). W teorii miał on przysłużyć się środowisku, w praktyce traci nie tylko środowisko (chociażby poprzez konieczność częstszej wymiany oleju, który zalicza się w końcu do odpadów niebezpiecznych) ale również nieświadomi niczego kierowcy.

Czego jeszcze, poza koniecznością częstszej wymiany oleju, powinniśmy się spodziewać w związku z posiadaniem filtra cząstek stałych? Mniejsza żywotności silnika, awarie czujników i obwodów elektrycznych układu odprowadzania spalin, znacząco wyższe spalanie podczas częstego oczyszczania samego filtra czy w końcu konieczność jego wymiany.

Z jednej strony mamy zmniejszenie emisji spalin, z drugiej konieczność utylizowania większej ilości odpadów niebezpiecznych, zużytych przedwcześnie części czy nawet całych samochodów.

W naszym serwisie profesjonalnie usuniemy (i/lub) wyłączymy filtr cząstek stałych DPF/FAP. W razie potrzeby przeprowadzimy również jego regenerację.

Zapraszamy do nas na serwis filtrów cząstek stałych. Pomożemy uporać się z każdym problemem.

Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej zapraszamy na podstronę:
Co to jest DPF i FAP?

 

 

Comments are closed.